Underbara italienska

Hej på er! Jag står just nu i köket & väntar på min underbara köttfärssås & spaghetti.
Inte för att skryta men har man smakat min så är det ingen fara för att man någonsin kallar skolans ursäkt för köttfärssås för mat igen. Jag inspireras ofta av italienska köket när jag lagar mat för jag tycker det är så uuunderbart!
Jag har tagit mig tid till att skriva ner receptet till&med. Så det har ni under bilden! :)

ca 80g färska champinjoner

1 lök

olivolja

smör

500g köttfärs

3 msk tomatpuré

1 burk finkrossade tomater

1 burk passerade tomater

2 dl vatten

kidneybönor

2-3 vitlöksklyftor

färsk basilika

1 tärning köttbuljong

sambal oelek & tacokrydda bla. Soya skadar heller inte.

fullkornsspaghetti

 

1.fräser de skivade champinjonerna i lite smör & olivolja, lägger sedan undan dom i en skål tills de ska användas.

2.fräser en stor lök i samma gryta.

3. tillsätter köttfärsen & steker den tills den är färdig.

4. tillsätter champinjonerna & tomatpuré.

5. tillsätter de krossade & passerade tomaterna.

6. tillsätter bönor & vatten samt buljongen.

7. tillsätter vitlök & basilika.

8. min speciella kryddblandning åker i grytan <3 (bla. tacokrydda & sambal oelek)

9. låt stå på plattan i ca 20 minuter & koka fullkornsspaghettin.

Toppa med mozzerella ost! DONE :D Räcker till typ 8 portioner, så det blir att frysa ner en hel del.


Kommentarer
Postat av: Liɴɴeα's вloɢɢ ♥

Sv. Jag har sett alla ocenas filmerna o x men är bajs o jag har sett book of eli, MEN TACK för hjälpen...



HAHAHA :D

2011-10-08 @ 15:56:41
URL: http://linnealjungberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0